söndag 8 juli 2012

Besök, Giraffcenter & Hästkapplöpning!

I onsdags kväll landade pappa med fru sent! På torsdagmorgon träffades vi ute på Kindaruma Road när vi var på väg till varandra. Lilla E och jag följde med till deras guesthouse där vi fick en massa Sverigepresenter. Ååååååh, så himla kul, i alla fall jag frossade i nya fräscha kläder och lakan till lilla E. Kläder och grejer till mig var också härligt att få. Sedan gick vi hem till Gemina och lekte och lämnade allä presenter. Efter det fick det bli en god lyxig lunch på sushirestaurangen igen för att fira. Tror liksom inte det är sant att jag har fått besök, att de kommit ända hit till Kenya för att hälsa på mig och Elias. Så himla kul!!!

Vi har mest varit lokala hittills och rört oss i området kring Kilimani och Lavington. En avskedssangria i den fina lägenheten på Riara Road, den familjen åker hem till Sverige på semester och sedan har vi sådan tur att de flyttar tillbaka hit igen redan i september.

Idag söndag har vi varit ute på Giraff center för att mata giraffer. Lilla E tyckte det var väldigt spännande med girafferna, vårtsvinen och sköldpaddorna. Jag tyckte också att det var ganska roligt ännu en gång. Denna gång tordes jag mata girafferna, så även lilla E. De har ju rätt slemmig tunga...

Idag var vi även på Kenyansk häst-kapplöpning, såg inte så mycket av det då jag satt och åt och lilla E sov. Verkade inte som någon i sällskapet tyckte det var så kul för efter en stund åkte vi tillbaka ut till Karen-området för att äta en myyyyyckket seeeen lunch på restaurang Talisman. Väldigt trevligt ställe med stor gräsmatta och lekpark för barn (vilket är ovanligt här i Kenya). Lilla E stortrivdes i lekparken, han satt och gungade och skrattade åt några äldre tjejer som hade superkul på ett gungbräda. Deras skratt smittade verkligen av sig på oss. Sedan fick lilla E vara med och spela fotboll med de stora barnen och det var verkligen något han gillade. Jag hörde från några av de äldre pojkarna som spelade att de tyckte lilla E var bra på att spela fotboll (han är ju bara 2 år). Då blev mamma lite stolt av att höra en sådan kommentar:-)

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du fått besök!! Ha det så jättemysigt!! Kram

    SvaraRadera
  2. Sååå roligt för er - låter som ni njuter mycket av ert sverigebesök. Kram Mamma

    SvaraRadera