söndag 9 december 2012

Elias Sandberg

Här är han min lilla fina underbara pojke - Elias Sandberg
 
 


Fotograf: Sofia Einebrant 
Vi fick vårt judgement den 23 november. I fredags hämtade jag Adoption Order och Certificate of Conformity (Haag-intyget). Nu ska vi ansöka om svenskt pass och hoppas på att det inte ska ta så lång tid att få. Skulle vara så roligt att få fira Jul i Sverige.

Sedan senaste blogg-inlägget har vi hunnit göra en hel del saker. Vi har bl a varit på 10-årsfirande av LAN (Little Angels Network) - adoptionsorganisationen här i Kenya. Det skulle vara en heldag ute i Karen på ett väldigt barnvänligt och trevligt ställe. Tyvärr vräkte regnet ner (som det ibland gör här ganska så rejält). Vi klädde oss inte så fina utan både jag och Elias hade helt rengställ på oss - oj, vad glada vi var för det. LAN hade ordnat partytält och roliga leksaker på en stor gräsmatta. Barnen lekte ändå visserligen. Nästan alla inbjudna familjer som var där åkte hem tidigare, kallt och blött. Det var synd - då det annars var en trevlig tillställning.

Jag har fått yoga en hel del, vi har ju lyxen att ha en mycket bra yoga lärare som kommer hit. Tyvärr har barnvakten varit sjuk alltför många gånger så de snälla adoptionsfamiljerna här på Gemina har fått ställa upp - vilket jag är oerhört tacksam för. För några veckor sedan började jag även på gymet Body & Soul som ligger i närheten av Yaya. Efter att ha kanske tränat där några gånger så har jag nu blivit portad därifrån. Jag får inte träna där då jag inte har något medlemskap uttryckte de sig, jag har betalat per gång ca 1700 KSH (ganska dyrt för att vara här). Jag sa att jag kommer antagligen att åka hem till Jul så det är ingen mening med att ha ett medlemskap för endast några gånger till. Då meddelade receptionspersonalen att jag inte var välkommen att träna där mera. Lite konstigt tycker jag. Hellre blir det ingen affär än en lite sämre affär för Kenyanerna... har träffat på detta flera gånger.

Igår var vi på Svenska Skolans Julmarknad, väldigt trevligt. Jag köpte lussekatter! Så gott med saffransbröd. Har visserligen fått lussekatter på ett avskedsfika här i förra veckan. Himla kul att få vara på Svenska Skolan igen och dess grönområde. Elias och jag gick och lekte i en egen lekpark på området - lugnt och superskönt var det! Solsken och en ´massa människor som jag lärt känna under min tid här.

Vi har även hunnit med ännu en middag hos familjen D i Lavington. Också väldigt trevligt och roligt att få leka med alla leksakerna i deras STORA lekrum. Och blivit bjuden på fantastiskt god mat. Både jag och Elias mumsade som tusan.

Igår vinkade vi av familjen P, som varit här under hela min vistelse. Det blir väldigt tomt här på Gemina utan dem. De har varit ett fantastiskt stöd för mig och Elias. Tack för denna tid säger jag till dem! Antagligen ses vi i Sverige igen då vi nästan är grannar.

Trevlig 2:a Advent!

9 kommentarer:

  1. Åh, vilka bilder..han är ju så söt att det kniper i hjärtat!!
    Vad jag längtar till ni kommer hem!!!

    kram till er båda!

    SvaraRadera
  2. Visst är han en riktig sötis som man bara vill pussa på!
    kram Annelie

    SvaraRadera
  3. Såg detta först nu.. har varit förkyld och inte hängt med allt som händer. Ett stort grattis att ni nu har fått varandra på pappret också!

    Han är lyckligt lottad för att fått just dig dig som mamma och du är t lika lyckligt lottad som fått just honom som din son! Fantastiskt fin liten son du har Annelie! Fina bilder. Vi vill också se er när ni landat lite i vardagen!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det bara passet och en Exitstämpel kvar att ordna förutom all packning också då!!! Hoppas din förkylning kryat på sig. kram

      Radera
  4. Åhh vilka härliga bilder på Elias, så söt och benen fulla med spring:)Tänk att det börjar närma sig hemresa, måste kännas härligt. Grattis till er båda.

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  5. Jo då min lilla Elias har benen fulla med spring och massor av energi lilla plutten. Vi hoppas verkligen på hemkomst den 23 december. Hoppas allt är bra med dig Susanne med arbete och studier. kram Annelie

    SvaraRadera
  6. Så fina bilder! Han är jättefin verkligen. Hur gammal är han nu? Har ni kommit hem?
    kram Hanna

    SvaraRadera
  7. Hej Anneli.
    Nämen GRATTIS till dig och Elias Anneli. Suuuuuper! Hoppas att ni har fått fira jul hemma eller är här nu. Må ni inte bli helt chockade över all snö med.

    Är förbi Norrbacka/KS och har "egentid" (det är inte mycket tid över med två barn; Filip har hunnit bli två månader). Måste packa ihop grejerna snart. Har dock fortfarande data som jag får frågor om. Det är därför jag är här idag. Såg några kort utskrivna i köket och tycker att korten är urfina. Tack så mycket.

    Hoppas att vi ses något 2013. Allt gott till er.
    Kramar,
    Anna

    SvaraRadera
  8. I give praise to Mr Benjamin enough for his help in securing a loan to buy our new home for our family. Benjamin was a wealth of information and he helped educate me and my family as to why a home loan was the best option for our particular situation. After conferring with Benjamin and our financial advisor everyone agreed that a home loan was the perfect solution.You can contact Mr Benjamin if you also looking for any kind of loan on Email/Whatsapp: 247officedept@gmail.com Whatsapp: +1-989-394-3740

    SvaraRadera