lördag 10 november 2012

2:a hearing!

Igår blev då vår 2:a hearing av:-) Äntligen säger vi! Så skönt att ha det gjort. Advokaten hade sms:at att vi skulle vara där riktigt tidigt. Så vi och 2 andra familjer var vid domstolen redan 8.15. Domstolen har inte äns öppnat då. I alla fall efter att ha väntat en bra stund utanför domstolens insläpp i lätt duggande regn visserligen under tak så gick vi till slut in. Jag hade laddat med mycket olika saker för oss att äta då vi hade blivit tillsagda att vara inställda på en mycket lååååååång dag. I min väska fanns det mesta, choklad, kex, chips i olika former, klubba, yoghurt, Tortellini, festis, leksaker, böcker mm. Hade t o m lagt ner DVD-spelaren och några filmer till Elias. Så min väska var riktigt tung. Finklädda var vi igen men denna gång ingen som fotade oss innan vi stack i väg i regnet. Försökte fotografera oss själva men lyckades inte särskilt bra.

Väl uppe på plan 3 i domstolshuset så hittar vi ett domstolsrum att vistas i som en annan gång. Perfekt för oss att kunna stänga en dörr om oss och leka lite, vi var flera familjer som vistades där inne. Det är absolut ingen miljö för barn att vara i, vi ska försöka att hålla barnen lugna och tysta men det är inte lätt med alla små busiga pojkar. DVD-spelaren fungerade ca 20 min åt gången sedan var de igång och bråkade igen. Elias är van att tittat själv på film men nu var det plötsligt 5 andra små killar som ville tittat. Redan vid 10-tiden är Elias och jag så hungriga så vi äter vår lunch. Vad ska man göra en hel dag i en trist domstolssal? Det ryktades om att domaren tog in familjer advokatvis alltså han följde inte alls listan utan hoppade. Precis innan Elias och jag ska in så får han värsta utbrottet då jag uppfattar det som att det är bråttom för oss och alla barnen satt och tittade på DVD film och jag packar ihop väldigt hastigt (gillade inte Elias). Han skriker och gråter och är helt otröstlig under en bra stund. Till slut sätter vi oss på golvet i korridoren utanför domstolssalen och tittar på Pino-filmen och äter pop-corn. Då lugnar han ner sig! Lite klantigt av min Guardian som kommer in och säger att det är bråttom och att det är vår tur och vi måste skynda oss. Det var 2 familjer som skulle in innan oss så det var inte alls särskilt bråttom. Men visst det hade ju varit synd om vi missat vår tid. Kl 12.20 kom vi in till domare K, jag fick ställa mig upp och bekräfta mitt och Elias namn när han läste upp dem. Sedan berättade advokaten M om vad jag jobbade med, vad jag tjänade, att jag ansökte som ensamstående mm. Efter 10 minuter var det klart och då fick vi gå ut. Judgement skall komma 23 november - hoppas, hoppas, hoppas att det blir så också. Många här har fått sina judgement datum cancellerade och uppskjutna ett antal gånger.

Sen fick vi vänta i en bra stund innan skjutsen hem anlände, typ ca 1,5 timmar och vi bor nte jättelångt ifrån domstolen. 14.30 var vi hemma! Lek på gården hela eftermiddagen. Var oerhört trött efter denna dag! Somnade tidigt.

Idag har vi firat lite med att åka ut med vänner till Karen på liten shopping,lunch och lek-runda. Vi var i en mycket trevlig inredningsaffär - då fick Elias hänga på min rygg i sele. Inget ställe att ha en liten 2-åring springandes. Lunchat på Talisman, även denna gång tog det tid att få in maten när vi väl fick in den var det ej "well done" som vi alla bad om.Men det blev mycket lek för barnen i trädgården och lekplatsen. Flip-flop fabriken, Kazuri och så handlade vi lite korgar på leriga gatan. De små barnen somnade först i bilen hem, typ väldigt sent.

Imorgon får jag ett kort Sverigebesök!

4 kommentarer:

  1. ÅH, Annelie! Vad härligt att det blev av!! Vilka påfrestningar ni går igenom! Nu hoppas vi på det bästa och jag ser såååå fram emot att få träffa er när ni kommer hem! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det en del påfrestningar här men vi har det även bra. T ex vädret är ju otroligt skönt här och ljust och fint varje dag. Mest att jag saknar att inte träffa mina nära och kära därhemma.
    Och trafiken förstås, jag tycker trafiken är riktigt hemsk här. Ibland vet jag inte hur jag ska ta mig över vägen med en barnvagn och ett litet barn i. Jag ser också väldigt mycket fram emot att träffas när vi kommit hem. Att få fiiiiiika tillsammans någon smarrig kaka och gott kaffe. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vädret ska du njuta av...så slipper du vinterkräksjukan som just nu har slagit sig ner hos Fam. Magnusson :-). an bara konstatera att det är värsta hösten på länge för oss.
      Så njut av solen!!!

      Radera
  3. Precis, grattis för det stora steget! Jag antar att det är värst när det inte rör sig alls, processen. Jag vill också fika med er! Tyvärr bor jag inte längre så nära. Ja, ja jag får väl komma upp!

    Och njut du, vi har inte bra väder alls. Jag kan ge detaljer om mörkret och regnet om du vill:-).

    Kram

    Elina

    SvaraRadera