tisdag 5 juni 2012

Boendet!

Igår var ingen rolig dag efter söndagskvällens begynnande stopp i diskhon, följde totalstopp i diskhon och även ett vattenläckage ut på golvet i köket. Sedan var det dags för varmvattenskranen i duschen som inte gick att stänga av... därefter började taket i badrummet ramla in (tydligen bara färgen) men jag ser ju hur risigt det är. Ser ut som att våningen över skulle kunna ramla ner men de säger här att det är bara färgen och det går inte att måla om nu när vi bor i lägenheten. Det finns ingen annan lägenhet för oss att flytta in i just nu:-( så vi får bo i detta. Tyckte det var lite anmärkningsvärt i söndags kväll när jag ringde receptionen och påpekade totalstoppet och läckaget i diskhon. Receptionstjejen kom hit och kollade läget och hon hade med sig en mopp och hink. Hon öppnade luckan under diskbänken och konstaterade att det läckte vatten. Till saken hör att där har man lagt "ofarligt" för männsikan myrgift i förra veckan. Försöker säga det till henne men hon tar moppen och svabbar upp inne i skåpet sedan tar hon för säkerhetsskull och svabbar hela köksgolvet med samma mopp. Dvs kontaminerar köksgolvet med avloppsvatten blandat med myrgift. Jag sa inget till henne utan lät henne gå. Lade mig sedan på knä och tvättade rent med eget rengöringsmedel och disktrasa... Hon tänkte inte på att jag hade en 2-åring som tillbringar mycket tid liggandes på golvet och även plockar upp små kexbitar mm och stoppar i munnen. Vi hade inte riktigt samma renligthetstänk där!!

I badrummet på golvet var färgflagor nerrivna och tjocka tyger upphängda över det öppna badrumsskåpet. Lilla E´s badbalja smutsig och fullt med färgflagor. Så det var bara att tömma hela badrummet på grejer. Det var helt enkelt en enda röra i hela lägenheten. En dag då vi tillbringade mycket tid utomhus. Sedan gjorde städerskan väldigt fint vilket jag var väldigt tacksam för då socialsekreterarens första besök var inbokat idag kl 09.00 på morgonen. Hon kom in och hörde efter hur vi hade det efter en månad tillsammans. Både positivt och negativt! Hon tittade INTE runt i lägenheten som jag hade fixat i ordning fint i går kväll!

En mycket bättre dag idag med lunch och sol på Cake Plaza och lite plask i iskall barnpool.

2 kommentarer:

  1. Hallå Vänninan,
    Läckande vatten i hemmet är ju ingen höjdare, man känner sig väldigt utlämnad i såna lägen...sjläv har jag haft dropp från taket två gånger här och läckande tvättmaskin+rör och nu är spisen paj..basic saker som bara måste fungera. Det verar som ni har det bra tillsammans du och lillkillen. Har läst det du skrivit tidigare om utflykter mm. mysigt, förstår att det ka vara svårt att skapa en vardag i ett främmande land. Ser ju dock ut att funka bra :-). Idag är det Svenska Nationaldan och vi är lediga, inget riktigt sommarväder än, tyvärr, men det blommar ordentligt i trädgården..Tors/fred ska jag gå på kurs I Basal kroppskännedom för funktionshindrade, ser fram emot det väldigt mycket :-). Jag hoppas du snart kan byta lägenhet, det verkade ju det var på gång, eller? Vilka vackra bilder du hade tagit när ni var på utflykt, jag visade dem för killarna..Ta hand om er!! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Anneli och oj oj vilka fina bilder DOCK inte på din lägenhet jag menar på safarin !! otroligt spännande men hoppas det blir bättre med lägenhetne eller om ni får byta som sagt. Här är stressigt men snart lugnar det ner sig med alla picknickar och matscäkar som ska packas snart är det skolavslutning ÄNTLIGEN !!! kramar till dig från ett ganska soligt Sverige i dag !! Kram igen

    SvaraRadera