söndag 10 juni 2012

Karen & hästridning

Blev hämtade på förmiddagen av familjen D för att åka ut till Karen området och rida. Grönt och lummigt där utåt. Åker förbi mycket intressant på vägen ut, bl a längs med vägen där det tillverkas alla möjliga sorters möbler på beställning. Man kan beställa vad som helst t ex en Ikeasoffa så görs en fin kopia av det har jag hört och sett.

Hade bara tänkt pröva att sätta lilla E på en häst visste inte om han skulle gilla det. Det blev en vit lagom stor och snäll häst. Till en början såg han lite frågande (förvånad) och spänd ut men efter några steg så såg han ut att gilla det så vi fortsatte och det blev en hel kvarts ridning för honom. När det var dags att stiga av så ville han sitta kvar i hästsadeln, blev en hel del lirkande för kliva ner från hästen.

Efter ridningen blev det lunch på Café Java på Junction, gott och trevlig och lilla E åt med god aptit denna gång också och satt fint på bänken som man ska på restaurang (man vet aldrig). Väl hemma blev det en tur till Masaimarknaden på Yaya. Många är angelägna om att sälja där, så jag kom bl a hem med en liten stålbil till E, som jag inte alls tänkt köpa.

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni har Annelie!Blir glad när jag läser!Här är det typisk försommar, sol men lite kalla vindar...ikväll ska jag åka till Isaks klass som har klassresa till Ingarö och sova över. Tog ledigt imorgon för säkerhets skull!
    Jag visade Emil fotot från skype och han tyckte ungefär "fett nice" :-)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Jo för det mesta har vi det bra här men idag gick vagnen sönder och det är ju inte konstigt som dessa vägar ser ut. Pratade med receptionisten igår och vägarna har förbättrats väldigt mycket de senaste 4 åren säger hon. Jag kan då inte märka något av det i alla fall inte för gångtrafikanter. Fick hjälp av en vakt att laga vagnen men hoppas verkligen att den håller vistelsen ut är väldigt beroende av den .Ha en trevlig klassresa
    kram

    SvaraRadera