fredag 22 juni 2012

Midsommarfirande!

Några trevliga adoptivföräldrar som ordnade Midsommarfirande på Svenska skolan idag. Vi var först och tittade på en fin fin vindsvåning som en familj bor i - stor skillnad från vår lägenhet. Spännande att se lite annan stil på lägenhet. Midsommarfirandet bestod av sill, Norsk lax, potatis, ägghalvor mm och till efterrätt limemarinerade jordgubbar med glass till. Så fantastiskt gott smakade det!!! Jag åt och åt. Till och med lilla E tyckte det var gott. Han satt inte länge på sin stol, utan han ville ju leka i lekparken. Lite gnälligt då han fick konkurrera med lite större barn om leksakerna, så han hade nog en rolig men lite jobbig eftermiddag. Tur med vädret hade vi idag, soligt och skönt mot annars ganska grått, kallt och rått väder som det varit de senaste dagarna. Så vi fryser faktiskt här i Kenya.
En fin liten Midsommarstång hade satts upp på Svenska skolan som vi dansade runt , E ville dansa i min famn hela tiden absolut inte nere på gräset.

3 kommentarer:

  1. Oh så roligt att ni fick fira svensk midsommar i Nairobi tycker jag, det är ju lite roligt med svenska traditioner och Elias får lära sej dem. Lille kompisen Max får väl också fira midsommar nu, fast i Sverige. Så roligt att träffa dem på IKEA i Linköping. Såg ju en glad liten kille som satt så nöjt och åt på sin glass. Tänk att jag kunde gissa att han kom från Kenya. Vilket underbart sammanträffande. Ha en fortsatt fin helg kramisar från Mamma och Mormor

    SvaraRadera
  2. Ja, vi hade en väldigt trevlig midsommarafton! Maten var helt fantastisk:-) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anneli och oj vad spännande att läsa mer igen jag har inte kunnat komma åt min eländiga blogg men nu så ... här öser det ner på Elliots födelsedag i dag VRÄKER verkligen ner vilken sommar !!! skönta tt du fått träffa advokaten men synd att det tar sån tid men du har i alla fall Lilla E När du kommmer hem helt otroligt spännande OCH Grattis till nya bondet !!! har också ätit mig igenom midsommar och tagit det väldans lugnt. KRam och tänker på er två hur alllt går //Pernilla

      Radera