fredag 29 juni 2012

Hemmet och vägen

Idag när jag gick ut på den steniga vägen så rullade en stor ångvält fram och tänkte då med stor förhoppning att NU, nu kommer denna väg att asfalteras äntligen men när jag kom tillbaka från min lunch på sushi-restaurangen så såg den precis likadan ut och ännu en gång ser jag några män stå med hackor och spadar och gräver upp ännu ett hål. Jag undrar verkligen om den blir asfalterad innan jag kommer härifrån. Har fått låna en fin "off-road" vagn av några vänner här i två månader så jag ska väl klara mig ett tag till på den steniga vägen och för den delen de övriga Kenyanska vägarna som är så bedrövliga.

Försöker att möblera om i lägenheten då vårt tv-rum/vardagsrum består av stora skrymmande möbler främst det stora matbordet som är en bra bit från köket. Har nu flyttat in det i köket men det blev alldeles för trångt...bara att flytta tillbaka igen. Förvaringen i köket är ju så lustig då jag inte når upp till hyllorna. jag kastar liksom upp grejern i skåpen. Förstår inte vem dessa skåp och hyllor är gjorda för? Plastpallar är riktigt bra att ha i detta läge:-)

2 kommentarer:

  1. Sushi låter ju lyxigt...:-)
    Det blev 3x Kenya den dagen vi Skypade, jag som inte vet något om det landet egentligen. Först Sommarprogrammet sedan ett långt och trevligt samtal med dig, senare på kvällen såg jag en dokumentär om en svensk läkare som jobbat i Harrissa och försökt stoppa könstympningen där, intressant.
    Tur att du fått låna en "offroad" vagn...lite konstigt med vägarna måste jag säga..Hoppas hostan är bättre nu för den lille E.
    Imorgon drar vi ner till Danmark och blir borta en vecka. Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Det var lyxigt på lunchrestaurangen, åt en stor god och dyr laxbit - teryakilax med ris till. Så gott!!! Det lyxigaste och godaste jag ätit sedan jag kom hit till Nairobi. Behövde lite glamour kände jag, hade trevlig lunchdate med Ann´s kompis. Skön semester på er! kram

    SvaraRadera