tisdag 12 juni 2012

Vagnen & utflykt

Blev även idag hämtad av delar av familjen D för att åka på utflykt till Karen området för att titta på små djur. Vi såg tuppar, höns av olika slag bl a pärlhöns (som jag tycker är så fina), kaniner, hundvalpar och hästar (inte så små i och för sig). När vi klev ur bilen på gården, kom mamma hund och 5 små svarta lekfulla hundvalpar och mötte oss. Satte ner lilla E en liten kort stund på marken och vips så var en liten lekfull hundvalp framme och naffsade på honom och han blev så rädd, stort skrik och många tårar, lilla pluttegubben. Sedan fick jag bära honom hela vår vistelse på 4-H gården, känns i axlar och armar så här dags på dygnet. Han blev i och för sig lite modigare på slutet och gick till och med fram till några ankor som vankade omkring på gräsmattan vi hade pick-nick på. Det är en tjeckisk kille som äger själva animal-farm som vi var på, han tar lite olika priser varje gång man kommer dit. Han har flyttat hit från tjeckien för 2 år sedan och har startat sin lite skruttiga gård ute i Karen, det var hans dröm att starta en gård. Men han har ingen kunskap om djur... eller hade. Mysig dag var det i alla fall.

Tyvärr visade vagnen tecken på att inte hålla igår, ett framhjul hade lossnat. Fy så hemskt, att vara utan vagn i Nairobi var min första tanke. Min frihet är vagnen, går så pass mycket här eftersom jag inte vågat åka buss eller Matatu ännu. Gillar och promenera också, även om vägarna är URDÅLIGA! Vagnen har väl gått sönder av denna skruttiga vassa stenbumlingsväg utanför Gemina där vi bor. Som tur var hittade jag skruven till vagnen. Frågade en vakt här på området om han kunde hjälpa mig att skruva fast och det kunde han. Så länge det bara är en skruv om lossnat går det väl an, men börjar även se sprickor i plasten på min Teutonia:-(

Fått härligt paket från Göteborg idag, trevlig tidning och godis bl a. Njuter av detta:-)

Andra besöket är bokat också, anländer 4 juli! Yipeeeeeee!!!

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt att han har börjat bli så mammig! Förhoppningsvis går hundfobin över :-). Hoppas att vagnen håller annars får vi ordna en ny tills jag åker ner (skruv eller vagn).

    Kram Sus

    SvaraRadera
  2. Ja provar ett tag till med vagnen. Låter meddela hur det fungerar.
    kram
    Annelie

    SvaraRadera