söndag 3 juni 2012

Helgen!

I fredags hade vi fest vid poolen igen - dock avskedsfest för en familj som får åka hem. Goda tårtor från Cake Plaza - mums! Och lite iskallt poolvatten för lilla E som nästan badade i den lilla barnbassängen. Tror han behöver prova på en uppvärmd pool för att våga bada.
Igår promenerade vi till ett 3-årskalas i Lavingtonområdet. Såååååå svårt att hitta dit, jag trodde att jag hade helt klart för mig hur jag skulle gå dit men sedan stämde inte kartan... Frågade några kvinnliga vakter om hjälp och den ena var så snäll att hon följde med mig hela vägen till kalaset. Hon hittade inte heller men var väldigt bra på att fråga på swahili andra hur man kom dit. Till slut efter 1½ timme kom vi fram bara en timme för sent men det passade i och för sig bra då fick E sova sin middagslur. På detta kalas var det också tårta från samma ställe som i fredags denna gång med chockladpudding emellan jordgubbssockerkakan med någon god hallonspegel på. Hemgjorda svenska bullar och annat mums! Vi trivdes båda två. E "fiskade" upp sin första godispåse från fiskdamm, eller han tordes inte gå fram men fick en godispåse ändå...

Bidde inget svenska skolan denna gråmulna dag, promenerade runt i kvarteren här i Kilimani. Lite jobbigt med alla som vill ha mina pengar, främst då barn som kommer fram och frågar och är rätt så envisa. Jag säger förstås nej och går vidare. Dock inte helt oberörd!

Ikväll vinkade vi iväg den rara familjen K. Så tråkigt för oss att de åkte men roligt för dom förstås.

1 kommentar:

  1. Hej Annelie!

    Vilket vackra namn: Lake Naivasha! Dit kanske vi ska åka. Undrar om jag måste ta "gula febern" vaccination? Vet du om svenska ambassaden i Nairobi är öppen så vi kan söka visum?

    Vilket festande, nästan varje dag låter det som. Hoppas att du kan njuta av glamouren.

    Har hämtat ditt paket på posten idag men inte öppnat ännu. Tack snälla för omtanken!

    Kram till er båda!
    Syster/Moster Susanne

    SvaraRadera