lördag 26 maj 2012

Internet

Äntligen, fungerar internet. Då jag bor på nedre botten så är det som i en bunker vad gäller internet. Nu har jag köpt Orange, någon trådlös bredbandsanslutning man laddar pengar på, genom att köpa bundles. En av mina snälla grannar hjälpte mig:-) Förstår att det är fint väder i Sverige nu och ingen har tid att Skypa! Imorgon förmiddag (innan kl 10 Kenyansk tid, vilket innebär innan kl 9 svensk tid)  kommer jag att vara uppkopplad om någon har tid att skypa... Här har det regnat lite nu och då i två dagar. Åkte med grannar till shoppingscentret Junction igår, kändes riktigt lyxigt, i alla fall västerländskt. Kändes skönt lite som hemma! Åt god pestopasta lunch med god espresso till efterrätt (annars mest instant coffee hemma hos mig) och shoppade lite roliga och fina afrikanska handgjorda saker. Det var ännu ett pool-party igår  eftermiddag, vi firade att en familj fått judgement. Återigen de smaskiga munkarna med chokladpudding emellan. Vi mumsade både jag och lilla E!!! Men den trevliga tillställningen varade inte alltför länge för sedan kom tyvärr regnet. Lilla E ramlade i en kylig barnpool vilket tajmade regnet ganska bra! Idag blev det en sväng till det lite risigare (i alla fall på utsidan) shoppingstället Yaya. Glad Pingst på er!

2 kommentarer:

  1. Hejhej! Låter som en mysig dag, munkar med chokladpudding emellan låter också som en dröm!! Du får bjuda på det när du kommer hem, eller? :-). Ta hand om er!

    SvaraRadera
  2. HEj!

    Varit på stugan där internet inte funkat eller funkat dåligt så lite si o så här också med internet:-) så jag såg dina inlägg här först nu när vi kommit hem igen. Vi Skypar gärna så du får mejla din Skype adress till oss så gör vi det samma till dig. Det var skönt att jobba i trädgården, våra jordgubbar var täckta av ogräs så de tackade djupt när ni nu ser ljuset igen. Annars har i varit i sandlådan och ritat figurer med vatten i gruset (vatten i vattenkannor). Mycket roligt!
    Pestopasta lät gott och lite mer hemmakänsla förstår jag......

    Ta hand om er!

    /E

    Elina

    SvaraRadera