måndag 28 maj 2012

Myror... och munkstället!

Igår upptäckte jag återigen myror i köket, det är inte fräscht att ha myror på diskbänken och där man har matvarorna. Jag har sedan tidigare nästan allt i kylen men svårt att få plats med alla grejer där, det är inte ett  jättestort kylskåp. Eftersom jag måste ha mjölkpaket, juicepaket, youghurt paket liggandes inne i kylen som tar plats då de praktiska facken som brukar finnas i dörren inte finns i detta kylskåp - dom är borta!!! Har sagt till om det från dag nr 3 här och flera gånger efter det men först efter 5:e tillsägelsen då direkt till chefen så hände det grejer. Då marscherade de in två personer här i lördags morse vid 9-tiden och skulle sätta i medhavda dörrfack, men då passade inte dessa. De föreslog att de skulle byta kylskåp men det sade jag nej till. Jag tänkte hur ska det bli med alla mina matvaror jag har köpt, ska de stå och surna och bli dåliga i värmen innan det nya kylskåpet skulle komma på plats och börja fungera... Ska ju förhoppningsvis snart flytta upp 2 trappor!

Köpte insektemedlet Doom, sprutade rakt på myrorna och de dog bums! Känns inte helt hälsosamt att spreja med det!!!

Idag var vi några familjer som gick till tror det heter Cake-plaza (eller place) minns inte vad det heter men det är där munkarna med chockladpuddingen köps! God och billig lunch hade de där, trevligt! Tiramisu-kaka till efterrätt men inte så god. Men de hade massor med andra fina och goda bakverk där. Härligt ställe, kommer att gå dit igen!

På eftermiddagen var det 2-årskalas vid poolen. De goda munkarna serverades förstås där, igen:-) Lilla E, var nyvaknad och mest lite blyg och mammig.

1 kommentar:

  1. Åh, vad trevligt med alla beskrivningar av goda bakverk. Dom verkar kunna sånt! Mysigt att lilla E börjar bli "mammig".
    Här rullar allt på i sina vanliga spår. på Torsdag kommer pappa för att fira Klaras födelsedag med att gå på gröna lund! Till helgen blir det diverse kalas.

    P&K Syrran
    Hälsa lilla Elias från mig!
    Säg till om jag ska skicka ned några myrdosor...

    SvaraRadera