lördag 5 maj 2012

Barnhemsvecka

I tisdags var det dags för första träffen med lilla A, jag var sagd att vara på barnhemmet kl 9.00 och det var jag. Vi råkar komma mitt i "pott-racet" visar det sig, men efter en stund kommer lilla A ut i kortärmad rutig skjorta och jeans. En glad liten kille som inte verkar förstå vad som händer. Alla kvinnor/barnskötare mfl på barnhemmet uppmuntrar honom att gå till "Momy" men han vet inte alls vem det är. Eller jo senare visar det sig att det sitter en bild på barnhemmets vägg med en vit kvinna och man med ett litet barn och där är "Momy & Daddy" pekar han ut. Han får den lilla kramgoa kaninen av mig och sedan går vi ut och leker med en stor boll och med lite olika bilar på gräsmattan. Det är en märklig och annorlunda situation. Ann filmar under dagen! Solen skiner och det är varmt. Kommer inte ihåg men jag tror att vi är där hela dagen fram till läggdags vid kl 18.00. Då badas alla toddler´s och så kommer de ut nybadade i tv-rummet för att tas på pyjamas och stickad tröja inför natten, en liten tv-stund och sedan i säng. Ann & jag sitter i tv-sofforna och tar emot en efter en som ska kläs på och alla vill sitta i knät och mysa med en vuxen. Inte lätt att  räcka till för små toddler´s men vi försöker, och de är mycket SÖTA!

Sedan har jag varit på barnhemmet varje dag och träffat lilla A, och gå iväg för att bara vara vi två men som sagt det är regnperiod här och vägarna är mest till för bilarna och vi gångtrafikanter får hålla till någonstans ute i diket i geggan...Vi gick och åt glass på en Italienska restaurang som jag lyckades hitta inte alltför långt bort från barnhemmet. Lilla A var inte alls förtjust i glass!!!

En tuff och intressant vecka med mycket intryck! Har fortfarande inte fått "hem" lilla A till lägenheten och får se när det blir när alla har bestämt färdigt vad som ska göras.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att läsa om hur du har det och om lilla A´s barnhem!!! Intressant att se bilderna oxå, din "lya" såg trevligare ut än vad jag trodde. Hoppas att du får ta hem din lilla A snart!
    Idag har vi varit hos Horne´s och fikat. Fått en massa nya pojkkläder till lilla H och lilla A.
    Kram kram från ett soligt ,men ganska kallt sverige.

    SvaraRadera
  2. Trevligt med ett soligt men kallt Sverige... Man kan tro att Kenya har bra väder men det regnar mest här! i alla fall under regnperioden. Sedan kommer ju kylan i juni/julli har jag hört. Oktober till januari verkar vara bäst vädermässigt.
    kram, Annelie

    SvaraRadera