fredag 11 maj 2012

Polparty!

Idag blev det ännu en liten tur till Tropical på förmiddagen, men provsvaren visade inget. Det är bäst att ge sig ut på förmiddagen att promenera med barnvagn här sedan blir det för mycket trafik.
Ännu en dag med fint väder, ca 25 grader och sol (men man får passa sig man blir snabbt röd).
Det är intressant att vara ute och promenera på Nairobis gator, jag har aldrig sett så mycket arbetande män som står och gräver och hackar olika gropar här och där i nästan varenda gathörn. Hemma i Sverige så tycker jag att man inte ser män med hackor ståendes i gropar och gräver utan det är väl grävmaskiner nu för tiden som gör jobbet. Vet just nu inte om jag berättat om gatan utanför grindarna, då kommer man ut på en gata fylld med stora, kantiga knögliga stenar, det är som en stenstrand ungefär, att dra barnvagn där är inte lätt!!! Är så glad för den Teutonia-vagn jag köpte och tog med mig då jag upptäckt att handtaget är vändbart - passar perfekt på Nairobigator. En stadig och rejäl vagn.

På eftermiddagen var det pol-party på gården där vi bor. Två familjer firade att de varit på sin första hearing. Pop-corn och supergoda chokladmunkar med chokladpudding emellan. Fredagsmyset i E-3 där jag bor bestod av ett försök att steka hamburgare till mig och potatismos till lilla E. Svårt att laga mat här får aldrig till det som hemma där jag tycker att jag lagar ok mat. Nästan alla maträtter med köttfärs i olika former jag gjort slutar med att det är antingen bränt eftersom köttet aldrig blir genomstekt eller så är köttet rött och då törst jag inte äta det så då slänger jag det:-(
Men har fått en påsebilar skickade från Göteborg som jag mumsat i mig!

4 kommentarer:

  1. Vad lyxigt med poolparty! Tänk om vi hade sånt fredagsmys. Här har vi tittat på en Harry Potter film och softat med lite polkagrisar (plånkagjisar som Harry säger.
    Hejja Hejja er som går promenader trots gropiga vägar och lagar mat trots alla svårigheter!!!!

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Härligt med poolparty. Det låter som ni börjar att få fin kontakt, hoppas att lilla E får vara frisk. Skriver lite mer i mejlen istället. Kram till er från Lotta

    SvaraRadera
  3. Jag vill bara instämma på Susannes mejl, HEJA HEJA! Ni är coola ni två!

    Elina

    SvaraRadera
  4. Hej Annelie tror nu att du ser mitt inlägg Låter som om du har det kanon såååå spännande och intressant allt låter med Lilla A och ditt "nya liv" många kramar från Pillan som nu kan hänga med dig vad du gör KRAMAR från soligt Svedala i dag :)

    SvaraRadera