söndag 27 maj 2012

Söndag och Svenska skolan

Fint väder har vi haft idag. Vi var några föräldrar och barn som promenerade till Svenska skolan på förmiddagen. Men innan vi kom dit stannade vi på Café Java och åt Brunch. Min lilla kille satt faktiskt som ett ljus och åt sin lunch (pommes med korv) i den Kenyanska barnstolen, mumsade och tyckte det var riktigt mysigt såg det ut som. Förra gången jag var på Java med honom satt han inte kvar i barnstolen och åt inget av det jag beställt. På svenska skolan var det lugnt, skönt och grönt! Promenerade hem på de leriga vägarna, och en liten tur till poolen innan regnet föll. Ja, så kan en söndag i Nairobi se ut. Supermysigt!

2 kommentarer:

  1. Jamen det låter ju superhärligt! :-)

    SvaraRadera
  2. Hej raring!

    Jag är så glad att följa din blogg även om jag inte aklltid hinner komentera! Det låter som att lilla E och du kommer närmre och närmre varann :-).
    Hör att shoppingcentergenen sitter i, ser fram emot det när jag kommer ner!
    Vädret är som sagt ljuvligt nu när alla syrener blommar. Ska visst bli sämre under veckan (dessvärre för Klaras födelsedagskalas)så då kanske det blir mer skype:-)

    Kram till dig och lilleman!

    SvaraRadera